וואטספ סטיקי
the blog

משמעותם של הצבעים בעיצוב הבית

כל מי שעומד בפני פרויקט מייקאובר מתלבט לא מעט לגבי הצבעים המובילים בעיצוב הבית. החלטה לא נכונה, יכולה להפוך פרויקט שיפוצים לבזבזני ואפילו מיותר. לכן אנו ממליצים להיעזר במעצב פנים, קטלוגים ולהציץ בפרויקטים מוכנים לפני שאתם בוחרים סופית את קו העיצוב המוביל. עדיף לקחת את הזמן ולחשוב מאשר למהר ולעשות טעות שתוביל בסופו של דבר לצביעת הבית מחדש. לכל צבע יש את המשמעות והאנרגיה שלו, וכשמשלבים צבעים ביחד -  הם יוצרים אנרגיה משותפת  שמקבלת משמעות גדולה יותר.

צבעים חמים וקרים

לפני שאתם בוחרים צבע לקירות הבית, עליהן להחליט איזה סוג אווירה אתם רוצים לקבל. האם אתם בעד אווירה קרירה ונעימה או בעד אווירה חמה ועוטפת. כדי ליצור את האווירות הללו יש להשתמש בצבעים שונים. אדום, חום וצהוב אלו צבעים חמים ולכם הם מתאימים לסוג האווירה השני. כחול, וירוק לעומת זאת הם צבעים קרים ולכן הם יעזרו לכם להשיג את המטרה הראשונה. כמו כך עיצוב הבית לא נקבע לגמרי ע"י צבעים. למשל פרקט יכול להיות השלמה טובה לצבעים חמים ואילו רצפת שיש מתאימה במקרים רבים לצבעים קרים, אם אי אל תפסלו אותה לגבי צבעים חמים.

כיצד הצבעים משפיעים על האור בבית

לבן הוא למעשה היעדר צבע. קירות רוב הבתים בישראל צבועים בלבן בין עם במסגרת שיפוצים קלים או מייקאובר, רוב האנשים יעדיפו לבן. מדוע? כי מדובר בצבע נטרלי שאינו מושך את העין כלל. מה גם שבית אשר צבוע בלבן יש בו יותר אור, לעומת בית שצבוע בצבעים כמו חום כהה יכול להרגיש מעט אפל. במקרה כזה אין נכון ולא נכון. עליכם להחליט מה מתאים לכם בדיוק. מצד אחד קירות לבנים שומרים על בית  עם יותר אור, מצד שני -  לבן הוא צבע די משעמם.

שילוב צבעים

קבלן שיפוצים יכול לעצב את הבית במספר צבעים, אולם חשוב לשמור על איזון. אחרת הבית ירגיש כמו קרקס. קו אחיד או הדרגתי הוא הקו הנכון לפעול דרכו. חדר ילדים למשל יכול להיות צבעוני ולאחר שהילדים יתבגרו ניתן לשפצו מחדש. כאמור, אנו ממליצים לכם להיוועץ על מעצבי פנים ולבדוק קטלוגים כדי לא לעשות טעויות שיעלו יותר כסף.

מעוניינים לדעת עוד? כל העדכונים אצלכם במייל

אנא מלאו את טופס - מעוניינים לדעת עוד? כל העדכונים אצלכם במייל