וואטספ סטיקי
the blog

איך לשפץ דירה מבלי לריב עם השכנים

אחד הדברים החשובים היום במהלך תהליך שיפוץ דירה אינו תמיד נלקח בחשבון. קבלן שיפוצים מנוסה ימליץ לכם ליידע את השכנים על פרויקט מייקאובר שעומד להתחיל לפני שאתם מתחילים אותו. אחרת הם עוד עלולים לעצור את התהליך ואפילו להוציא צווי מניעה. כך השיפוץ יתחיל, אבל לעולם לא תדעו מתי הוא יסתיים. אם אתם רוצים לשמור על קשר טוב עם השכנים גם לאחר התהליך, אנו ממליצים להתחשב בהם עוד לפני מכת הפטיש הראשונה. לנו יש כמה המלצות עבורכם כיצד לעבור את התהליך בהצלחה מבלי לריב עם השכנים.

לתלות מודעה

אם אתם גרים בבניין עם שכנים רבים, אנו ממליצים לתלות מודעה על הלוח בלובי שמיידעת על התהליך כמה ימים ואפילו שבוע לפני ההתחלה. כך הם יהיו מוכנים אליו וזה לא יגיע אליהם בהפתעה. רצוי להתנצל מראש על הרעש שייגרם, האי נוחות והלכלוך בחדר המדרגות וגם להצהיר כי יבוצע ניקיון מלא בסיום התהליך על ידי החברה המבצעת. חשוב לדאוג לכן שהקבלן משאיר אחריו את השטח בבית כמו גם מחוצה לו נקי. ציינו גם את לוח הזמנים לתהליך.

שעות עבודה

אם קבלן שיפוצים לא מצליח לעמוד בלוח הזמנים ומתעקש לעבוד בשעות לא שגרתיות כדי לעמוד בקצב (למשל בלילה או בשעות הבוקר המוקדמות), חשוב לוודא שהעבודות שהוא עושה לא כוללת רעש. כלומר ללא עבודות קדיחה, מכות פטיש וניסור. זה עלול להטריד את מנוחתם של השכנים וליצור ריב שלא לצורך. לכן רצוי שתהליך מייקאובר לבית יבוצע בעיקר בשעות שבהם השכנים נמצאים בעבודה, כלומר בין 8 בבוקר ל 5 בערב. כך הרעש לא יפריע לאף אחד, אולם יש לקחת בחשבון שאנשים אשר עובדים במשמרות לילה יאלצו לסבול בבוקר ובצהרים.

שיחה עם השכנים

בבתים עם מעט שכנים, רצוי לעשות שיחה עם כל אחד מהם כדי להבהיר להם שאתם מתחשבים בהם. כמו כן, כאשר מדובר בהתקנת גגון או פרגולה, יש לבדוק עם השכנים  שזה לא יוצר הפרעה חמורה. מותר לכם להתקין פריטים אלו כל עוד אתם לא חורגים מגבולות השטח שלכם, אבל לפעמים זה לא ברור לשכנים, ועל מנת למנוע ריב רצוי לידע אותם ולעמוד על שלכם כאשר החוק אומר שהצדק הוא עמכם.

מעוניינים לדעת עוד? כל העדכונים אצלכם במייל

אנא מלאו את טופס - מעוניינים לדעת עוד? כל העדכונים אצלכם במייל