וואטספ סטיקי
the blog

תקציב לשיפוצים

כדי לבצע פרויקט מייקאובר הכולל שיפוצים בכל הדירה ברמה אחידה, אחד הדברים  החשובים ביותר להצלחה הוא גיבש תקציב בצורה נכונה. אולם יש לקחת בחשבון שלפעמים התקציב לא יספיק כמו גם ייתכן ויישאר תקציב לא מנוצל. החלטה על סכום ההוצאה הכוללת צריכה להיות סגורה מראש עד כמה שניתן. כדי לדעת  את הסכום, צריך להתייעץ עם קבלן שיפוצים, מעצב פנים ובעלי מקצוע על מנת לדעת יותר על עלויות מדויקות. יש לקחת בחשבון שישנם אנשי מקצוע זולים כמו גם יקרים ולכן המחיר עלול להיות שונה בהתאם.

קבלן זול או יקר?

על חומרים מסוימים ואזורים בבית אפשר להתפשר, אולם כאשר מדובר על קבלנים ובעלי מקצוע, רצוי שלא להתפשר עליהם. העסקת עובדים במחירים זולים באופן משמעותי,  עלולות לעלות  לכם בעבודה לא טובה. בין אם מדובר בשיפוץ דירה או משרד, כאשר מתכננים פרויקט מייקאובר רציני שאמור להחזיק מעמד שנים רבות, פשרות בנושא הזה עלולות להסתבר כטעות גדולה. לא מן הנמנע שבעל מקצוע שמבקש מחירים נמוכים יחסית, יעשה עבודה טובה -  אולם במקרה זה חשוב להקפיד על בדיקת פרויקטים קודמים שהוא ביצע. מצד שני גם קבלן שלוקח סכומים גבוהים במיוחד, לא בהכרח יעשה את העבודה הטובה ביותר. היו מודעים לטווח המחירים המקובל בשוק ע"י בדיקת מחירונים.

פיזור אחיד של התקציב

לפעמים אנשים מוציאים סכומים גדולים מידי על חלק אחד של הבית, ומתפשרים על שיפוצים בחלקים אחרים, כך שבסופו של דבר רק חצי או שני שליש מהבית עוברים תהליך שיפוץ. גם אם יש לכם סלון ומטבח שאין הפרדה ביניהם, אין זה אומר שהם צריכים לקבל את רוב התקציב. אין כל טעם לבזבז מאות אלפי שקלים ובסוף ולהזניח את האמבטיה או את חדרי השינה של חברי המשפחה.

חישוב המע"מ והוצאות בלתי צפויות

כאשר אתם בונים תקציב, חשוב מאוד לוודא שהחומרים והתשלום לקבלן כולל את המע"מ. אחד הטריקים הכי ישנים בספר בו משתמשים בעלי מקצוע לא הוגנים, הוא להציג כביכול מחיר זול שלא כולל מע"מ ובכך לשכנע את בעל הדירה לסגור עסקה. בסוף הפרויקט הם נזכרים לומר שהמחיר לא כלל מע"מ. לכן חשוב לדעת את המחיר הסופי. כמו כן, קחו בחשבון שהסיכויים לכך שיהיו הוצאות נוספות הם גדולים, כמו למשל הזמנת בעל מקצוע נוסף ששימוש בו לא היה צפוי מראש, או שפתאום החלטתם שאתם רוצים להשתמש בחומרים אחרים לריצוף או חיפוי.

מעוניינים לדעת עוד? כל העדכונים אצלכם במייל

אנא מלאו את טופס - מעוניינים לדעת עוד? כל העדכונים אצלכם במייל