וואטספ סטיקי
the blog

מדריך קצר לשיפוץ דירה

שיפוץ דירה הוא עניין שיש לקחת ברצינות ולתכנן אותו עד לפרט הקטן ביותר. בשנים האחרונות צצו תוכניות טלוויזיה רבות שהתמקדו בנושא שיפוצים, תוכניות כמו אקסטרים מייקאובר ואחרות העצימו את החשק אצל אנשים רבים וגרמו להם לחשוב מזוויות אחרות על נושא. כדי שתגיעו לתוצאות הטובות ביותר, רצוי לפעול לפי השלבים הבאים. כך תראו תמורה הולמת עבור הכסף שלכם ותהיו שלמים עם הבחירה.

להגדיר מטרה

כאשר אתם משפצים דירה, עליכם להבין מה בדיוק אתם רוצים לעשות. האם לשפץ בשלבים, האם לשפץ הכל בפעם אחת או  להשקיע בשיפוץ, בין היתר ע"י החלפת שיש  כדי למכור אותה ברווח מאוחר יותר. לפעמים אנשים מבינים בשלב מאוחר יותר שאם הם היו משקיעים יותר בשיפוץ, הם היו מקבלים יותר כסף על המכירה ולכן מומלץ לדבר עם קבלן שיפוצים שייעץ לכם האם שווה להשקיע בדירה או פשוט להפוך אותה למקום הרבה יותר נעים.

איתור קבלן שיפוצים

בכל מקום בארץ תמצאו עשרות שיפוצניקים, אבל זאת משימה בכלל לא קלה לבחור אחד מתאים. התייחסו לקריטריונים הבאים:

  • תודעת שירות -  שיפוץ דירה הוא תהליך ארוך בין אם אתם נמצאים מחוץ לבית או בתוכו. הקבלן צריך להיות בעל מקצוע אדיב, איש שתמיד שמח להסביר לכם על כל דבר ופועל בשקיפות מלאה.
  • מחירים הוגנים -  חשוב מאוד לבצע סקר שוק לפני שחותמים על חוזה שיפוצים. יש כאלה שגובים מחיר נמוך ומספקים עבודה גרועה. ויש כאלה שגובים מחירים כפולים ומכופלים כאשר קבלן אחר מציע את אותה העבודה בדיוק במחיר הרבה יותר נמוך.
  • עיצוב פנים -  אם אתם לא יודעים מה אתם רוצים לשנות בדירה -  רצוי לאתר קבלן אשר עובד עם מעצב פנים. הוא יעזור לכם למצוא את העיצוב המתאים, כמו גם לרכוש חומרי גלם במחירים נוחים.
  • בעלי מקצוע -  במקום לרוץ ולחפש בעלי מקצוע, חפשו קבלן שיפוצים אשר מרכז תחת אחריותו את כולם. ככה לא יהיו איחורים וגם המחירים יהיו הרבה יותר נוחים.

לוח זמנים

חשוב מאוד להגדיר לוח זמנים מסודר לעבודה אליו הקבלן יתחייב. זה ימנע ממננו לחפש לקוח בנוסף  על חשבון זמנכם בתחום שיפוץ דירה ולנסות להוריד 2 ציפורים במכה אחת. רצוי להגדיר סכום על פיצוי במקרה והקבלן לא עומד בהתחייבות. אם מדובר בשיפוץ בחדר מדרגות -  מומלץ לתלות שלט עם לוח הזמנים כדי שידעו מתי הפרויקט יסתיים.

אחריות

חשוב שבעלי המקצוע אשר עובדים אצלכם יהיו מבוטחים. אחרת הם יוכלו למצוא דרך לתבוע אתכם וכך תמצאו את עצמכם נגררים ממשפט למשפט, ובסופו של דבר מפסידים סכומי כסף גדולים. עדיף להיות זהירים מאשר לשלם על כך ביותר.

 

 

שמירה על סביבה נקייה

תהליך שיפוצים צריך להסתיים בניקיון לא רק בבית שלכם אלא בחדר המדרגות והלובי. בדקו שהם מפנים את פסולת הבניין למכולה.

מעוניינים לדעת עוד? כל העדכונים אצלכם במייל

אנא מלאו את טופס - מעוניינים לדעת עוד? כל העדכונים אצלכם במייל