וואטספ סטיקי
the blog

עבודה עם מפרט בשקיפות מלאה

בהרבה מקרים בחיים טוב להיות ספונטניים, אולם כאשר מדובר בעבודה מול קבלן שיפוצים, זאת לא הדרך המומלצת ללכת בה. שיפוץ דירה הוא תהליך רציני בעיקר כשמדובר בפרויקט מייקאובר לבית. לכן חשוב שהכל יהיה מתוכנן מהתחלה ועד הסוף. חלק חשוב מהתכנון צריך להתבסס על מפרט שכולל את הבורג הקטן ביותר. כמו כן, על הקבלן ומעצב הפנים לעבוד בשקיפות מלאה מול הלקוח בכל היבט במהלך הפרויקט.

מפרט עבודה מלא

רצוי שלכל פרויקט יהיה תקציב קבוע מראש. עבודה עם מפרט עוזרת לתכנן את התקציב הזה כמו גם לעדכן את הלקוח בעלויות. בלעדיו עלולה להיווצר חריגה ממנו שתזיק לפרויקט או אפילו תוביל להפסקתו לזמן מה. קבלן שיפוצים לא אמין עלול להמציא מחירים או להכניס דברים שלא לצורך. חלק מחומרי השיפוץ בולטים, אחרים לא ממש אבל עליכם להיות מודעים למה שהכסף שלכם קונה כדי שלא ייקחו מכם מחירים כפולים ומכופלים על כל דבר. היו ערניים ובדקו הכל. כמו כן יש לבדוק האם המחירים כוללים מע"מ שלא תהיה הפתעה בגובה אלפי שקלים בסוף העבודה.

שיפוצים בשקיפות מלאה

שיפוץ דירה הוא תהליך שיעבור בצורה חלקה הרבה יותר רק אם בעל המקצוע יעבוד בשקיפות מלאה. יציג את הסרטוטים לבעל הבית כמו גם את כתב הכמויות וכל מפרט שצריך. שיטה ידועה של נצלנים היא "להיזכר" שצריך משהו תוך כדי הפרויקט וכך לאט לאט להגדיל את המחיר ולמרוח את בעל הבית ברכישה לא הכרחית ובעבודה לא אמינה. יתכן שיתגלו נזקים מסוימים שלא היה ידוע עליהם מראש לפני שהפרויקט החל, אולם יש להבדיל בין ההגיוני למומצא. הרי מה שמוסכניק רמאי יכול לעשות, גם שיפוצניק לא אמין במיוחד יכול לנסות.

אחריות

אחד המסמכים הכי חיוניים בעבודה מול קבלן שיפוצים הוא כתב אחריות מלא על העבודה אשר תקף לפחות לשנה. חובבנים לא יעזו לתת אחריות כי הם יודעים שהפתרונות שלהם לא עמידים או לא מספיק טובים ולכן הם לא ייקחו את הסיכון. לכן חשוב לבצע בדיקות רקע על בעל המקצוע לפני שאתם נותנים לו אור ירוק לפרויקט מייקאובר לדירה.

 

מעוניינים לדעת עוד? כל העדכונים אצלכם במייל

אנא מלאו את טופס - מעוניינים לדעת עוד? כל העדכונים אצלכם במייל