וואטספ סטיקי
the blog

ההיבט הכלכלי בנושא שיפוץ דירה

הרצון שבביצוע שיפוץ דירה לפעמים יכול להוביל לקבלת החלטות לא נכונות ובניית תקציב לא מתאים שמוגש לידיו של קבלן שיפוצים. בין אם אתם עושים פרויקט בנייה קלה או מייקאובר, חשוב מאוד להכין את התקציב הנכון. בנוסף, חשוב להכין תקציב מאוזן שמתפרס על כל חלקי הדירה ולא לבזבז המון כסף במקום אחד. איך עושים זאת? הינה כמה טיפים שיעזרו לכם להתנהל טוב יותר בצורה כלכלית.

הלוואה לשיפוצים

אם אתם רוצים להרחיב את הבית או העסק, ניתן לקחת הלוואה מהבנקים למטרה זו. השתמשו באופציה זו רק כשאין לכם מספיק כסף בחסכונות או בחשבון עובר ושב. אין כך צורך להיכנס לחוב מיותר על מנת לפרוס את התשלומים לטווח ארוך כאילו מדובר במשכנתא. כמו כן, אם אתם בעלי עסקים ואתם רוצים לבצע שיפוץ משרד, קחו בחשבון שהמדינה מעמידה לרשותכם הלוואה בערבות המדינה לעסקים.

הצעת מחיר

קבלן שיפוצים אשר זורק לכם מחיר לפרוייקט מייקאובר מלא לדירה כך סתם בטלפון, הוא לא בעל מקצוע איכותי. גם לא עם מדובר בנושא כמו בניה קלה. על הקבלן להגיע אליכם הביתה ולבחון לעומק את מצב הדירה והרצון שלכם. כמו כן לפעמים עליו להפנות עליכם בעלי מקצוע נוספים שעובדים תחתיו כדי שיבדקו חלקים בבית, יבחנו את מצב ויתנו הצעת מחיר הוגנת. קחו בחשבון את רכיב המע"מ. המחיר שהקבלנים נותנים אינו כולל מע"מ. החאפרים נזכרים לומר בסוף התהליך שזה לא כלל מע"מ.  כמו כן, קבלן איכותי צריך לעמוד במחיר שהוא קבע ולא להוסיף כל חמש דקות מאה שקל פה ומאה שקל שם. זאת דרך נפוצה של בעלי מקצוע כביכול להציג מחיר זול ולשלב את המחיר שהם רצו בהתחלה תוך כדי עבודה.

תקציב מאוזן

פרויקט שיפוצים צריך להיות מאוזן בצורה מלאה. אין כל סיבה להוציא שבעים אחוזים מהתקציב על מטבח. אפשר להגיע למטבח יפה, נוח ושימושי בסכום טוב מבלי להזניח חלקים בבית. השתמשו במעצב פנים כדי להגיע להחלטה הטובה ביותר הן מבחינת מראה והן מבחינת שימוש.

מחפשים קבלן שיפוצים בתל אביב והמרכז? צרו אתנו קשר ונשמח לעזור לכם.

מעוניינים לדעת עוד? כל העדכונים אצלכם במייל

אנא מלאו את טופס - מעוניינים לדעת עוד? כל העדכונים אצלכם במייל