וואטספ סטיקי
the blog

משפצים? כדאי שתבדקו את הבית לפני שאתם מתחילים

שיפוץ דירה יכול להיות אחת החוויות המרגשות ביותר, או לחילופין אחת החוויות הטראומטיות ביותר עבור המשפצים. תכנון נכון, וחלוקה נכונה של התקציב בשילוב עם בחירת בעלי המקצוע הנכונים, יכול בהחלט לסייע לכם לעבור את השיפוץ בצורה חלקה ונעימה, ובסיומו אכן תרגישו סיפוק שהצדיק את המאמץ הנדרש. לעומת זאת ניסיונות לחסוך בתכנון או במחירים של בעלי מקצוע או חומרי גלם עלולים להפוך את השיפוץ שלכם לסיוט ארוך ומתמשך שלא בטוח שהתוצאה הסופית תצליח למחוק את הטעם הרע שיישאר.

 

אתם לא רוצים לגלות שחסר לכם עמוד אחרי שהתחלתם לשפץ

 

אחד הדברים שמשפצים רבים נוטים להתעלם ממנו, הוא קיומם של ליקויים מבניים שהתרחשו כבר בזמן בניית הבית, וחלקם עלולים להשפיע מהותית על השיפוץ המתוכנן ולעיתים לגרום לשינויים בתקציב השיפוץ העלולים להגיע לאלפי שקלים ולעיתים אף עשרות אלפי שקלים. ביצוע בדק בית לפני תחילת שיפוץ עשוי בהחלט לחסוך לכם כסף רב ולא מעט כאבי ראש במידה ויבוצע על ידי איש מקצוע מוסמך. ישנם ליקויים כמו בעיות צנרת או שינויים שבוצעו בדירה על ידי דיירים קודמים (במידה ומדובר בדירה מיד שניה), העלולים לצוץ באמצע השיפוץ ולאלץ אתכם לבצע עבודות שיקום יקרות כך למשל חוסר בצנרת בקוטר מתאים, חיווט חשמלי לא מתאים או איטום לקוי ושיפועים לא נכונים ברצפה  עשויים בהחלט להצריך החלפה או שיקום של ליקויים כאלה ולגרום לכם הוצאה גבוהה נוספת מעבר להוצאה שתוכננה.

 

רוצים שקט נפשי? בצעו בדיקה מקצועית לפני תחילת השיפוץ

 

חשוב שתדעו כי ליקויי בניה אינם אופייניים אך ורק לבתים ישנים או משומשים, פעמים רבות ניתן למצוא ליקויים משמעותיים גם בבתים חדשים שאתם הדיירים הראשונים בהם. שיפוץ עלול להתנגש לא פעם עם תכניות המבנה ולכן חשוב לבצע בדיקה מקצועית כדי להימנע מהפתעת לא רצויות במהלך השיפוץ עצמו. במהלך הבדיקה יעבור הבודק שאמור להיות מהנדס במקצועו, על כל מפרט הבית ויגיש לכם דוח מפורט של ליקויים קיימים ועלויות התיקון שלהם. לאחר שתקבלו את הדו"ח תוכלו לנתח טוב יותר את המצב ולהחליט החלטות נכונות יותר הנוגעות לשיפוץ.

 

 

מעוניינים לדעת עוד? כל העדכונים אצלכם במייל

אנא מלאו את טופס - מעוניינים לדעת עוד? כל העדכונים אצלכם במייל