וואטספ סטיקי
the blog

עוד טיפים לבחירת קבלן שיפוצים

אחת הסיבות בגללן אנשים דוחים פרויקט שיפוצים נובעת מכן שלא פשוט היום לבחור קבלן. ישנם אינספור קבלנים בכל עיר ובכדי לקבל הצעת מחיר ורעיונות לשיפוץ צריך להזמינם ולבקש ממהם להקדיש פחות או יותר שעה לתהליך. לפעמים הקבלן שולח אנשי מקצוע נוספים מאוחר יותר על מנת שיתנו הצעות מחיר לחלקים נפרדים בבית כמו גם פתרונות. להלן כמה טיפים שיעזרו לכם לבחור מקצוען.

האם לשלם עבור ביקור הבית?

במקרים רבים קבלנים ידרשו מכם תשלום עבור פגישה. המחירים נעים פחות או יותר בין 150-300 ₪ לביקור. מדוע הם דורשים כסף? משום שהם מקדישים זמן ללקוח, לפעמים מגיעים מרחוק ואינם מעוניינים שיזמינו אותם כך סתם לקוחות לא רציניים. את המחיר עבור הביקור הם מקזזים במקרה ובחרתם אותם לפרויקט. מצד שני תמיד אפשר למצוא קבלן שיפוצים בתל אביב למשל שלא ידרוש כסף בעבור הביקור. לכן אם אתם רוצים לקבל כמה שיותר הצעות ולחסוך כסף, חפשו את קבלנים שלא דורשים תשלום בעבור הביקור.

עובדי קבלן

חשוב מאוד לבדוק את עובדי הקבלן. חלק מהקבלנים עלולים להביא עובדים לא חוקיים או אנשים לא מקצוענים. הם משלמים להם בזול וכתוצאה מכך אתם מקבלים עבודה לא מקצועית. לכן רצוי לברר כמה פרטים שניתן על העובדים לפני שאתם נותנים או ירוק לפרויקט שיפוצים נרחב. כמו כן יש לבדוק שהעובדים מבוטחים, אחרת הם יהיו עלולים לתבוע אתכם וכתוצאה מכן תפסידו לא מעט כסף.

להזמין מקצוען מהאזור שלכם

אם אתם גרים בגוש דן, הזמינו קבלן שיפוצים בתל אביב. אם תזמינו מרחוק, המחיר יהיה יקר יותר משום שעליו להביא את הציוד, החומר והעובדים מהאזור בו הוא נמצא. במקרה וממש מצאתם קבלן טוב שגר רחוק יותר, רצוי שלא לבצע את השיפוץ בשלבים אלא הכל בפעם אחת. זה יעלה להם  פחות.

ישוב סכסוכים

לפעמים בתום התהליך ישנם מחלוקות בין הקבלן ללקוח. רצוי למצוא מראש מקור אשר יהיה אחרי על הגישור בין הצדדים כדי לא לגרור את הדיונים לבית המשפט. דבר זה עלול לבזבז זמן יקר וכסף משני הצדדים. הסכימו על מוקד גישור. חשוב להכניס סעיף זה לחוזה העבודה.

מעוניינים לדעת עוד? כל העדכונים אצלכם במייל

אנא מלאו את טופס - מעוניינים לדעת עוד? כל העדכונים אצלכם במייל