וואטספ סטיקי
the blog

שיתוף הפעולה בין מעצב פנים למעצב גינות ואדריכלי נוף

מה לעיצוב ואדריכלות הפנים ולמעצבי גינות/אדריכלי נוף? כיצד שני בעלי המקצוע הללו משתלבים אחד בשני שהרי האחד עובד בגינה והשני בתוך דלת אמותיו של הבית, האם המבט מהגינה אל הבית ולהיפך, עשוי לתת קנה מידה עיצובי או יכולים לבוא לידי ביטוי אחד בשני?

העבודה המשותפת בעולם האדריכלות כמו גם שיפוצים, יכולה לתת הרבה מן היתרונות לשני התחומים, החיצוני והפנימי, שהרי, עולם החיפוי, עולם הצבע והקרמיקה נושקים לשני החללים ומבחינות רבות הם עשויים להיות מקבילים, ועדיין להשלים אחד את השני.

השתקפות הסלון בגינה והגינה בסלון

אתם יושבים בסלון המרווח שלכם, העטוי בריהוט רך ומזמין וצופים אל הגינה שלכם שכאילו בעת השתקפותה משקפת גם את מראה הבית הפנימי ומפילה עליו צל של ביתיות. שיתוף הפעולה בין שני בעלי המקצוע, אדריכל הפנים (קבלן שיפוצים) ואדריכל הנוף מאפשר לשני המראות המקבילים להתאים אחד לשני, ממש כמו תשובה ושאלה או נכון יותר לומר, תשובה לשאלה. אפשרויות שילוב החיפוי החיצוני עם זה הפנימי בתחומי הגינה והכניסה אל הבית יביאו מרקם שונה ויכניסו את הטבע והחוץ אל פנים הבית, שילוב שקשה מאוד לעשות מבלי להתרשם מעבודת עיצוב גינות יפות.

מתעוררים בתוך הירק- סינרגיה ואוקסימורון

פנים הבית מעוצב בנוסטלגיה ואילו הגינה ירוקה ופורחת. ישנם כאלה המעדיפים את הסגנון הפתוח והמזמין יותר בתוך פנים הבית, לאלה, תידרש עבודה משולבת של שני בעלי המקצוע תוך שילוב גינה המציצה אל הבית, ואפילו אל חדר/י השינה. עבודת העיצוב הפנימית, תתבצע בעזרת חלונות גדולים, שמשות שקופות, חלונות בלגיים גדולים המעוטרים בוילונות מתאימים אשר ישלימו את שני העיצובים האחד עם השני ויכניסו את הירק הביתה.

מראה הנוף הפראי הניבט מהחלון, יחד עם הווילונות המתאימים את עצמם לנוף החיצוני והפנימי יאפשרו את אותה הסינרגיה והקונטרה הנדרשת, לקבלת עיצוב מדויק על אף הניגודים והפערים שבין החוץ לפנים, המתאפשרים בעבודה משותפת, כבר משלב התוכניות האדריכליות, מבחינת עיצוב הפנים ועיצוב הנוף.

ייעוץ מהפנים אל החוץ – רואים שהייתה פה עבודת צוות

בכדי לשלב את שני הגורמים עליהם ניסוב הדיון, יש צורך בהבנה והקשבה לסגנון האישי וציפיות הלקוח תוך שילוב הידע והניסיון המקצועי. עבודה המתבצעת בנפרד, ושלא בשיתוף פעולה מול שני בעלי המקצוע, עשויה ליצור גורם מפריע, אפילו שלא במתכוון, מבחינת שני הצדדים. לאחר גיבוש הסגנון הראשוני וההתחלתי, הבנת סדרי העבודה והצרכים של כל אחד מבעלי המקצוע חשוב במיוחד ותאפשר קבלת השראה, כל אחד מתחומו של השני ושיבוץ אלמנטים משלימים בשני סוגי החללים, ייצרו לא פחות מאשר יצירת אומנות.

מעבר לכך, שימת דגש על שעות העבודה הנפרדות והמשותפות ומתן שטח פעולה למומחה שיפוצים וגנן, כאשר אלה פועלים באופן הדדי ומשותף, תבטיח עבודה מדויקת ועמידה בלוחות הזמנים, וכמובן, בתוצאה הסופית.

מעוניינים לדעת עוד? כל העדכונים אצלכם במייל

אנא מלאו את טופס - מעוניינים לדעת עוד? כל העדכונים אצלכם במייל