וואטספ סטיקי
the blog

הכנת הגג לקיץ

כל בעלי הגגות בישראל נדרשים להכין אותם לקראת הקיץ. הכנה זו מייצרת מספר יתרונות חשובים:

א. בידוד – הכנת הגג לקיץ מבטיחה בידוד אופטימאלי מפני חום וטמפרטורות גבוהות. הבידוד מתאים לתושבי הצפון, המרכז והדרום, ואין הבדל בין בידוד של בתים פרטיים או עסקים. איטום גגות מפני חום משפר את איכות החיים בתוך הבית, ומנוצל היטב על ידי משפחות. כאשר אתם עושים מייקאובר או שיפוץ דירה -  חשוב להקפיד גם על האיטום.

ב. ביטחון – ההכנה מורידה את הטמפרטורה של הגג, ולכן מונעת בלאי מצטבר. חשיפה של הגג אל השמש ואל קרני UV עשויה ליצור נזקים בלתי הפיכים. נזקים אלו יכולים לבוא לידי ביטוי בקריסה פתאומית של חלק מהגג, בנפילת אביזרים מהגג ועוד. אין תחליף לתחושת הביטחון המלווה את פעולות הכנת גג ביתכם לקיץ, ולכן חשוב להקדיש לכך מחשבה.

ג. חיסכון בצריכת חשמל – רוב בעלי הגגות מפנימים את החשיבות של הכנת גג הבית שלהם לקיץ רק בהינתן נתונים כלכליים. על פי מחקרים שבוצעו בישראל ובמדינות אחרות בעולם, הכנה של הגג חוסכת עשרות אחוזים בצריכת החשמל. גג ערוך לקיץ מונע שימוש ממושך במזגן, שומר על טמפרטורות קרירות, ומגן על מעטפת הבית העליונה מפני צבירת לחות.

ד. מזיקים – הקיץ מוציא החוצה עשרות סוגים של מזיקים, מקקים, בעלי כנף, זוחלים ועוד. בעזרת הכנה נכונה ניתן לוודא את אטימות הגג, ולמנוע חדירה של המזיקים הללו אל תוך הבית. פעולה זו אפקטיבית בעיקר באיזורי הספר והפריפריה, אך היא רלוונטית גם בבתים הנמצאים בליבן של הערים הגדולות.

 

כיצד מכינים את הגג לקיץ?

על מנת להכין את הגג לקיץ, יש לבצע את הפעולות בסדר הנכון. הדגש העיקרי הוא על ליבון הגג והזמנת איש מקצוע המכיר את התחום. תפקידו של איש המקצוע הוא לזהות את חומר ההלבנה המתאים לגג ולסוג האיטום שלו. הלבנת גגות מתבצעת לרוב בעזרת חומר הלבנה אקרילי. היתרונות של חומר הלבנה אקרילי הם עמידות לשנים רבות, אך החיסרון הוא מחיר גבוה יחסית. אפשרות אחרת היא להשתמש בסיד מהול בדבק. זהו פיתרון זול, אך הוא אפקטיבי לפחות זמן.

 

הכנת גגות לקיץ דורשת פינוי והשארת משטח נקי ככל האפשר. אבק ולכלוכים מונעים הלבנה של הגג, ויפגעו בהכנה שלו לקראת הקיץ. יש לשטוף את הגג היטב, ולהשתמש בזרם מים חזק. את כל הלכלוך כדאי לפנות לחלוטין ואין לרכז אותו במקום מסוים. גגות בישראל מתייבשים בזמן ממוצע של יומיים-שלושה, ולכן יש לקחת זאת בחשבון. הלבנת גג יכולה להיות יעילה רק עם החומר מצליח לחדור אל היסודות ולהטמע בהם.

לסיכום, הכנת הגג לקיץ עשויה להיראות כמו פעולה מסובכת, אך היא ללא ספק שווה את המאמץ. כיום ישנן חברות המתמחות בביצוע פעולות מן הסוג הזה. כדאי לתאם פגישת ייעוץ עם נציגי החברה, לעלות על הגג, ולבדוק מה תהיה דרך ההלבנה האולטימטיבית.

מעוניינים לדעת עוד? כל העדכונים אצלכם במייל

אנא מלאו את טופס - מעוניינים לדעת עוד? כל העדכונים אצלכם במייל