וואטספ סטיקי
the blog

סגירת מרפסות

תקנות התכנון והבניה מתייחסות אל שטח המרפסת בו מותר לבנות על מנת להרחיב את הדירה. בעבר ניתן היה לבנות מרפסת בשטח של 12 מ"ר או עד 10% משטח הדירה בלבד, לפי הנמוך מביניהם. כיום ישנו תיקון הקובע כי אפשר לבנות מרפסת בשטח של עד 14 מ"ר, במסגרת שיפוצים כל עוד שטחן הכולל של כל המרפסות בבניין לא עולה על המכפלה של מספר הדירות ב-12 מ"ר.

תיקון זה בנושא המרפסות רלוונטי גם עבור מי שמתעניין לגבי הרחבה של שטח הדירה בעזרת סגירתן.

תנאים לקבלת היתר בניה

כל סגירה של שטח הדירה, או שינוי המתבצע לצורך הרחבה, מחייבים קבלת היתר בניה. יתרה על כך, על מנת לבצע סגירה של מרפסת אשר נבנתה על פי התקנות החדשות יש לעמוד בתנאים הבאים:

1. קיימות זכות בניה או לחילופין זכות הרחבה לא מנוצלת.

2. על המרפסת להיות בנויה בגבולות קווי הבניין בלבד ולא לחרוג מהן.

3. ניתן לאשר חריגה מקסימאלית של 10% מגבולות הבניין במסגרת בקשה להקלה.

4. יש להשיג הסכמה של הרוב הדרוש על פי הדין של בעלי הדירות בבניין.

התקיימות תנאים אלו מאפשרת לבעלי דירות להרחיב את המרפסת בזמן תהליך שיפוצים, ליהנות מנכס משודרג ולשפר את איכות החיים. אך כיצד מומלץ לבצע את ההרחבה, באילו חומרים כדאי לבחור, ומה היתרונות של כל סגירה?

אלומיניום, ברזנט או תריסים

סגירת מרפסות בצורה נכונה מחייבת מעורבות של אנשי מקצוע. בשלב הראשון יש לאסוף מידות ולבדוק בעזרת קבלן, מהנדס או קונסטרוקטור מומחה האם המרפסת עומדת בתקנות. השלב השני כולל את הסגירה המעשית, ובו ניתן לבחור מבין האפשרויות הבאות:

א. סגירה עם אלומיניום – זו היא האפשרות המומלצת ביותר עבור לקוחות פרטיים ועסקיים. אלומיניום הוא חומר קל אמין, עמיד וזול, ניתן לבצע איתו שורה ארוכה של עיצובים, ולהשיג פתרונות אסתטיים מרשימים. האלומיניום מציע בידוד אידיאלי של מזג אוויר, וכך חוסך בהוצאות חימום או קירור. בנוסף, אפשר לסגור את המרפסת עם פנלים מבודדים מאלומיניום בשילוב פרופילים תרמיים.

ב. סגירה עם ברזנט – זו שיטה פחות מומלצת משום שהיא אינה עמידה בפגעי מזג האוויר. אפשר לסגור עם ברזנט באופן זמני, כמו למשל במרפסות שמש של מסעדות, בתי קפה או אכסניות.

ג. סגירה עם תריסים – גם זו אופציה פופולארית למדי, בעיקר בערים גדולות. התריסים מאפשרים ורסטיליות, אך מונעים את מיצוי הפוטנציאל של הסגירה לצורך הרחבת הדירה. תריסים נוטים להתקלקל לעיתים קרובות ומחייבים פירוק כללי של המסגרת.

לסיכום, מי שמעוניין לסגור את המרפסת בבית או בעסק צריך במסגרת תהליך שיפוצים קודם כל צריך לקבל את ההיתר הרלוונטי ולבדוק עמידה בקריטריונים הקבועים על פי החוק. לאחר מכן יש לפנות אל אנשי מקצוע, לברר לגבי סגירה עם אלומיניום ולהשוות את הצעת המחיר מול אפשרויות סגירה אחרות.

באדיבות: פאזה אחרת בבנייה

מעוניינים לדעת עוד? כל העדכונים אצלכם במייל

אנא מלאו את טופס - מעוניינים לדעת עוד? כל העדכונים אצלכם במייל