וואטספ סטיקי
the blog

מטבח: המרכז החדש של הבית

יותר ויותר אנשים מבינים כי מטבחים לא נועדו רק בכדי להכין אוכל ולשטוף כלים, אלא כי הם מהווים את אחד מהחדרים והחללים החשובים בבית. שולחן האוכל במטבח הוא כמעט המקום היחיד בו המשפחה נפגשת ומשוחחת ובו בני הזוג יכולים לבלות זמן איכות בזמן הכנת האוכל. זוהי הסיבה גם מדוע עיצוב המטבחים תפס מקום כה רחב בעיצוב הבית עד כדי כך שכיום ניתן למצוא אין ספור עיצובים ודוגמאות שונות למטבח. המטבח אכן הפך לאחד ממרכזי הבית אם לא לחדר המרכזי שבהם וחשיבותו רק הולכת ועולה.

מטבחים - מתי כדאי לשפץ?

עקב חשיבותו של המטבח לאורח החיים המודרני, אנשים רבים מחליטים כי ברצונם לשפץ אותו לשנות אותו מן היסוד. אין להתפלא על כך, מטבחים לסוגיהם עברו בשנים האחרונות כל כך הרבה שינויים עד אשר מטבח מלפני עשר שנים כבר נחשב מיושן, מה שכמובן מוביל לרצון לשנותו. התשובה לשאלה מתי לשפץ את המטבח תלויה בסופו של יום אך ורק ברצון של בעלי הבית מתי להם הכי נוח. זכרו כי שיפוץ המטבח אינו עניין של מה בכך וחשוב שתקדישו לכך זמן, לכן אם אתם בתקופה לחוצה חישבו פעמיים לפני שאתם מתחילים לשפץ.

זכרו מילות המפתח – תכנון מראש

בכדי להצליח בשיפוץ מטבחים או למעשה בשיפוץ כל חלק בבית ישנם מספר דברים שצריכים לבצע, אך המרכזי שבהם הוא תכנון מראש. לא ניתן לשפץ מטבח תוך אמירה ותקווה שנתגלגל לאורך השיפוץ. בכדי שהמטבח ייצא ברמה הגבוהה ביותר חשוב לוודא כי כל פרט ופרט מהשיפוץ סגורים ושהקבלן המבצע את העבודה מבין זאת. בכדי להגיע לתוצאה זו כמובן שחשוב לדבר קודם כל עם הקבלן, אך ניתן וכדאי גם להתייעץ עם אדריכל או מעצב פנים אשר יוכלו לסייע לכם ולהסביר לכם כיצד תגיעו לתוצאה הרצויה. זכרו כי מי שקובע כיצד המטבח ייראה הוא אתם ורק טעמכם הוא החשוב, אך אין המשמעות של כך כי לא כדאי להתייעץ עם בעלי מקצוע, ההפך הוא הנכון.

על מה להקפיד כאשר משפצים?

כפי שכבר אמרנו מטבחים הינם קריטיים בכל בית ובית, מכאן שהחשיבות הגדולה  ביותר של שיפוץ המטבח היא בראש ובראשונה זמן השיפוץ. במרבית הפעמים השיפוץ מתבצע בזמן שהמשפחה עדיין מתגוררת בבית, לכן אם השיפוץ נמשך לאורך חודשיים סביר שתסבלו מכך מאוד ויתכן שתחשבו שהשיפוץ לא היה כדאי כלל. בכדי להימנע מהרגשה זו דברו עם הקבלן המבצע וסיגרו אתו מראש מתי הוא מסיים את העבודה, זכרו כי עליכם לקחת בחשבון כי לעתים קרובות הקבלן מאחר ממה שסוכם עליו מראש. לצד נקודת הזמן, הרי שחשוב להקפיד על דברים נוספים כגון מחיר המטבח, הסוג אותו קונים ועיצובו, אך כל הדברים הללו צריכים עוד להיסגר בזמן התכנון הראשוני.

למגוון מטבחים וייעוץ מתאים בקרו באתר של סמגל מטבחים.

מעוניינים לדעת עוד? כל העדכונים אצלכם במייל

אנא מלאו את טופס - מעוניינים לדעת עוד? כל העדכונים אצלכם במייל