וואטספ סטיקי
the blog

כל מה שרציתם לדעת על טרנדים בעולם עיצוב הבית

בכל הקשור לעולם העיצוב, תמיד מדברים איתנו על "טרנדים"- מה יהיה הצבע הבא, אלו רהיטים יהיו הכי עדכניים ואלו עיצובים כבר אבד עליהם הכלח. טרנד היא למעשה מילה שמסמלת אופנה, תפיסה זמנית שנכונה בתחום עיצוב מסויים. באופנה שלובשים מדובר בגלגל שחוזר על עצמו כל כמה שנים. בעולם עיצוב הבית, השינויים מתרחשים בהתאם לשינויים בהרגלי המחייה ובסוג הבתים שאנשים גרים בהם.

גם עולם העיצוב מבוסס על מחקר

תתפלאו לשמוע, אבל גם עולם העיצוב מבוסס על מחקר ולימוד מעמיק. נכון שבכל כתבה שנייה בעיתון אנחנו קוראים על הטרנד הבא בעיצוב הבית או בשטיחים לבית וחושבים שהכל זו שליפה מהמותן, אך זה לחלוטין לא כך. לקביעת הטרנד קודם מחקר מעמיק סוציולוגי ופסיכולוגי הלומד מגמות שונות בחברה, הלכי רוח והעדפות של הציבור ועל פיו נקבעים אותם טרנדים מפורסמים שיובילו את הענף לכל אורך השנה. את הטרנדים מנסים קודם כל סטודנטים ומרצים בתחומי העיצוב, אוספים תגובות לאותם הפריטים מהציבור הנחשף אליהם וכך מגבשים תחזית מעודכנת בכל שנה מחדש.

הצבעים מושפעים ממצבי הרוח שלנו וממציאות החיים

אחד הדברים החשובים ביותר מבחינת טרנדים, הם שלרוב מדובר באופנות מקומיות ולא גלובליות. יתכן כי במדינה אחת יהיה שגשוג, שלום, והלך רוח שמח וטוב ולכן הציבור יהיה פתוח יותר לקבל צבעים נועזים, ריהוט יוצא דופן ומגמות חדשניות ועתידניות ולעומת זאת, במדינה אחרת דווקא הגוונים החומים והשחורים- העמוקים יותר יועדפו בשל מצב רוח ירוד ושפל כלכלי. בכל אופן נהוג לחלק את פלטת הצבעים בהתאם להשפעתם הפסיכולוגית- צבעי הטורקיז, התכלת, ושאר הצבעים הבהירים נועדו להסב שקט ותחושת ניקיון וקלאסיות. צבעים עזים נועדו לתת חיות, אמירה ייחודית ורצון לפרוץ גבולות ולהוציא לפועל תשוקות.

 

חדר שינה בצבעים בהירים המשרים רוגע, זוהר ויוקרתיות- יתאים למי שאוהבים ניקיון ושקט באופיים ולמי שחיים במציאות חיים מסובכת ורועשת במיוחד (קרדיט: אתר טמבור)

 

חדר שינה בשילובי צבעים עזים ומודרניים שיתאים למי שאוהבים לשבור מוסכמות ולקבל אווירה חמה ומודרנית גם בחדר השינה שלהם (קרדיט: אתר טמבור)

 

זליגות של טרנדים בין התחומים השונים של העיצוב

לא אחת אנחנו רואים שיש זליגה או הלימה בין תחומי העיצוב השונים. כך למשל פעמים רבות צבעים שהם אופנתיים בלבוש, יעברו לאחר מכן ויכבשו בסערה גם את עולם עיצוב הבית. ולהפך, לעיתים דווקא מה שהתחיל כטרנדים של עיצוב והלבשת הבית, ישפיע בצורה מסויימת גם על האופנה שלובשים באותה שנה. לדוגמא, פעמים רבות רואים שכאשר הדפסי קיר או שבלונות חוזרים לאופנת עיצוב החדרים בבית, גם עולם הבגדים לפתע מתמלא בבגדים עם רקמות תחרה או הדפסים עגולים ומסתלסלים.

 

חדר עם מדבקות קיר בצורת כוכבים המושפע מכוכבי המדרכה בלוס אנג'לס ומאופנת הדפסי הכוכב היחיד על חולצות (קרדיט: אתר טמבור)

השפעות הטכנולוגיה על קביעת הטרנדים

הטכנולוגיה המקיפה אותנו כל העת ומתפתחת בצעדי ענק, משפיעה גם על הטרנדים בעולם עיצוב הבית. ככל שהטכנולוגיה מתפתחת כך אנו פתוחים לקבל יותר צבעוניות עזה ושינויים מהירים, מחפשים עיצוב נקיים, ישרים וחדים או לחילופין, כאשר זו מביאה לתוצאות הרות אסון, מחפשים כיצד להתרחק ממנה. על שני הקטבים הללו, נעים כל העת הטרנדים בשילוב עם מוטיבים אחרים בעולם עיצוב הבית. כאשר המגמה היא חזרה לטבעי, לפשוט ולקלאסי העיצובים יהיו בצבעים נקיים יותר, בצורות עגולות יותר ובתאורה רכה יותר. כאשר המגמה היא הפוכה והטכנולוגיה צועדת בראש, הצבעים שיהיו בשימוש הם כהים יותר, זרחניים יותר וגם הריהוט זוויתי ובעל קווים חדים יותר.

 

 

מעוניינים לדעת עוד? כל העדכונים אצלכם במייל

אנא מלאו את טופס - מעוניינים לדעת עוד? כל העדכונים אצלכם במייל