וואטספ סטיקי
the blog

בדיקת דירה לאחר שיפוץ כללי

רבים מאמינים כי דירה לאחר שיפוצים הינה דירה העומדת בכל התקנים ויכולה להיות כשירה למגורים עם רגע סיום תהליך השיפוצים. היעדר ההבנה בתהליכי הבנייה השונים עלולה להביא להנחות שגויות. למעשה, גם שיפוץ כללי בבית מבוצע על ידי בני אדם ועלול לכלול טעויות אנוש טבעיות ובסיסיות. אין כל חריג בטעויות אנוש, אלו מתרחשות מדי תקופה ואפילו מדי יום בתהליכי הבנייה השונים. אולם המשמעות של טעויות מסוימות בתחום הבנייה עלולה להסתכם באיום על חיי אנוש.

המבנים בהם האדם מתגורר הינם תוצאה של חישובים על גבי חישובים ואלפי תקנים שנוסחו במשך אלפי שנים על מנת להגן על האדם מפני מקרים של פציעה או חבלה וכיוצא באלו. כאשר מדובר במבני מגורים, ההשפעה של כל טעות – ולא הקטנה ביותר, עלולה להיות קריטית על חיי האדם. אמנם, תהליך השיפוץ כולל מפקחים ואנשי מקצוע האמונים על איתור תקלות ומניעתן או טיפול בהן, אולם כאמור, טעויות אנוש מתרחשות ללא הרף.

 

שירותים מקצועיים של בדק בית

על מנת להימנע ממצבים לא נעימים של תביעות משפטיות במקרים הקיצוניים ותקלות בבית במקרים הפחות גרועים, ניתן ורצוי להיעזר בשירותים מקצועיים של בדק בית או בדיקת דירה. שירותים אלו ניתנים על ידי חברות עצמאיות הפעילות במטרה להגן על הדיירים ולשמור על בטיחותם במקרים של ביצוע עבודות שיפוצים ברמה לא ראויה או במקרים של תקלות שונות בתהליך השיפוצים על תחומיו השונים. בעוד שהמפקח הפנימי מורגל בעבודות אלו ואינו מגיע מטעם הלקוח, נציגי חברת בדק הבית מחויבים לסטנדרטים הגבוהים ביותר.

שיפוצים בבית הם אינם השקעה זולה. למעשה, רבים משקיעים את מיטב כספם על מנת לשפר את מראה הבית וכדי להעניק לו עיצוב מרשים יותר. אולם בחירה של חברת שיפוצים שאינה מחויבת לתוצאות המקסימליות עלולה להתגלות כהרסנית. אגב, גם חברות מקצועיות ביותר עלולות ליפול בטעויות קטנות אשר יכולות לעלות ביוקר. אין כל הבטחה או הגנה מלאה מפני מקרים של ליקויים שונים בנכס.

 

בליקויי הבנייה הנפוצים כמעט ולא ניתן להבחין למעשה. ביניהם ישנם ליקויים שונים הגלויים לעיני מקצוענים בלבד. האחראיים על ביצוע בדק בית הינם מהנדסים בהכשרתם  ולכן מומחים באיתור תקלות מסוגים שונים.

בין התקלות המאותרות בבדק בית ניתן למצוא שיפוצים בתחומי האינסטלציה, בהם סגירה לא איכותית של חבק יכולה לגרום לדליפה משמעותית, עבודות לא איכותיות יכולות להביא לדליפות מים, לנזילות שונות ולנזקים הרסניים למבנה ועוד. עבודות איטום וריצוף עשויות לגלות גם הן תקלות קריטיות במידה ואינן מבוצעות כראוי.

מעוניינים לדעת עוד? כל העדכונים אצלכם במייל

אנא מלאו את טופס - מעוניינים לדעת עוד? כל העדכונים אצלכם במייל