וואטספ סטיקי
the blog

ביצוע החלפת צנרת במסגרת פרויקט מייקאובר לבית

תסתכלו לרגע על מרחב המגורים שלכם: לא הייתם רוצים לבצע לו מייקאובר? סביר להניח שהתשובה היא כן, אלא אם כן מדובר בבית חדש לגמרי (ולמעשה גם במקרים כאלה לא פעם אנחנו רוצים לשנותו מן היסוד…). התשתיות השונות מתיישנות (חלקן, אגב, ממש מהר), המראה הופך בלוי ודהוי ובאופן כללי אנחנו אוהבים להתחדש ולהתרענן, כך שאך טבעי הוא שרובנו ככולנו חולמים על מייקאובר לדירות ולבתים שלנו. העלות הכרוכה בכך - ולאו דווקא זו הכספית אלא בעיקר הבלגן וההפרעה לשגרת החיים (הגם שהן הצטמצמו פלאים בשנים האחרונות שכן גם שיפוצים כלליים אפשר לסיים בזמן קצר יחסית הודות לשכלולים טכנולוגיים שונים) - מרתיעה אותנו מלבצע מייקאובר פעם בשנתיים, אבל כשאנחנו כבר מחליטים כן לבצע זאת, מומלץ בחום לכלול במסגרת השיפוץ הכולל גם את החלפתה של הצנרת הביתית.

למה כדאי להחליף צנרת ביתית?

בבתים רבים עדיין מותקנת צנרת מתכת מיושנת, שמטבעה מפתחת קורוזיה ועלולה להוביל לנזילות (בעיקר בחיבורים בין הצינורות). נזילות אלה הן קשות במיוחד לאיתור, ועל כן הנזק הפוטנציאלי שלהן רב במיוחד - במקום לחכות לנזילה, להזעיק אינסטלטור בעל ציוד מיוחד לאיתור נזילות בקירות או ברצפות ללא צורך לפרק כלום, ואז להחליף את הצנרת (פרויקט שמן הסתם יגבה מכם מחיר גבוה, שלא לדבר על הנזק הבלתי הפיך שעלול להיגרם לקירות, לרצפות וכו'), כדאי להקדים תרופה למכה, ובפרט במקרים שבהם הצנרת כבר בת 10-15 ומעלה.

במקרים אחרים הצנרת אולי עדיין לא החלה לפתח קורוזיה, אם כי מטבע הדברים ולנוכח חוקי הטבע (מים + ברזל = שיתוך) תעשה זאת, ובכל מקרה מאחר שהיא הונחה לפני שנים רבות היא לא בהכרח מספקת את הצרכים האמיתיים שלכם, ובפרט לחץ המים בברזים השונים אינו גבוה מספיק. פרויקט מייקאובר הוא הזדמנות נהדרת לשדרג גם את הצנרת.

למה כדאי להחליף צנרת בזמן מייקאובר?

פרויקט מייקאובר הוא טיימינג אופטימלי להחלפת צנרת:

ראשית, ממילא שגרת החיים מופרת והבית מתמלא בלגן ולכלוך (פחות מבעבר כאמור, ובכל זאת), כך שלא תצטרכו "לשלם" על החלפת הצנרת במהומה, אבק ופגיעה בנוחות אלא רק בכסף. שנית, גם העלות הכספית של החלפת הצנרת תהיה, סביר להניח, נמוכה יותר, שכן ממילא מתבצע שיפוץ כולל.

יתרון חשוב נוסף לטיימינג הנ"ל הוא הפן האסתטי: דמיינו את ההרגשה שלכם אם חודש אחרי ביצוע מייקאובר אתם מגלים שהצנרת הישנה אינה ממלאת יותר את ייעודה, ויש להחליפה - נכון שחבל על עוגמת הנפש ובמקום לחכות למה שממילא יקרה תוך זמן קצר מוטב להחליף צנרת ישנה  בזמן השיפוץ הכולל?

על מה חשוב להקפיד כשמניחים צנרת חדשה?

ראשית, חשוב להקפיד כי הצינורות החדשים יהיו מחומר איכותי, כשבימינו נהוג להשתמש בפוליאתילן המחוזק באלומיניום. חומר זה אינו מאפשר הצטברות של אבנית, עמיד בפני קורוזיה, מבודד היטב ונהנה מעמידות גבוהה.

בנוסף חשוב במיוחד להבטיח התקנה איכותית, שכן כאמור אף אחד לא רוצה לבצע מייקאובר ואז לגלות כעבור חודשיים שצריך להרים את כל המרצפות כדי לתקן ליקויים בהתקנת הצנרת. בקשו המלצות ספציפיות לגבי אנשי המקצוע שמתקינים את הצנרת, ושוחחו עם לפחות 2-3 לקוחות על מנת להתרשם מטיב ההמלצות ומאיכות העבודה, כך שתוכלו להתחדש באמת וליהנות מהבית שעליו תמיד חלמתם.

מעוניינים לדעת עוד? כל העדכונים אצלכם במייל

אנא מלאו את טופס - מעוניינים לדעת עוד? כל העדכונים אצלכם במייל