וואטספ סטיקי
the blog

מעקות ברזל או עץ, מה עדיף?

המעקות הינם בין ההמצאות החיוניות לנו ביותר כיום. מעקות מסייעים בידינו לצלוח אזורים לא נוחים לדריכה, משטחים גבוהים וצרים, גשרים, מדרגות ועוד. אוכלוסיות היעד הגדולות ביותר של המעקות הינם מבוגרים וילדים קטנים אולם הלכה למעשה המעקות משמשים את כולם בנסיבות שונות. בין אם מדובר ביצירת הפרדה בין המדרכה לכביש ובין אם מדובר במעקות הגובלים גשרים ומונעים נפילות. לכן חשוב לקחת זאת בחשבון כאשר מתחילים תהליך שיפוץ דירה.

התכונות החשובות במעקות

מתוקף תפקידם, המעקות צריכים להיות בעלי חוזק ויציבות משמעותיים אשר יוכלו להגן על בני האדם מפני נפילות וחבטות שונות. לפיכך, בייצור מעקות יש צורך בעמידה בתווי תקן מחמירים וכן בחירה של חומרי הגלם האיכותיים ביותר. כיום, חומרי הגלם מהם מיוצרים מעקות הם בעיקר עץ וברזל. יצאנו לבדוק איזה מהחומרים הוא הבחירה הטובה ביותר להתקנת מעקות.

מעקות הברזל

מעקות הברזל נחשבים לחומר הגלם האיכותי ביותר מבחינת עמידות וחוזק. עיגון מעקות הברזל לקירות ולרצפה הוא חזק הרבה יותר מאשר עיגון מעקות העץ  וכמו כן, בניגוד לעץ הברזל איננו חומר גמיש ואינו מושפע כל כך משינויי מזג האוויר. כמו כן, על רצף הזמן נחשבים מעקות הברזל להרבה יותר עמידים למשך שנים רבות.

בשנים האחרונות אנו עדים לעיצובים יפהפיים במעקות ברזל אשר מביאים אל תוך הבית מראה עתיק או מלכותי משהו ולעיתים אף מראה תעשייתית. בבתים רבים ניתן לראות מעקות ברזל מינימליסטיים המתאימים לעיצוב ההייטקי האופנתי בשנים האחרונות. מעקות ברזל מצטיינים בהענקת מראה עתיק ומעוצב ההופך את החלל בו הם ממוקמים לבעל אווירה מלכותית. אין ספק כי הצבת מעקות ברזל בבית או בכל חלל אחר הינה הבחירה העמידה והיציבה ביותר.

מעקות העץ

מעקות העץ, לעומתם, ניחנו בעיצוב כפרי יותר. העץ פחות עמיד ממעקות הברזל אולם ביכולתו לשלב בבית מראה מסורתי וכפרי, חמים ומכיל. מעקות עץ מסוגים שונים הופכים את הבית לשכיית חמדה אינטימית אמיתית ומאפשרים ליצור בבית אווירה רגועה. כיום ישנו מגוון רחב של סוגי עץ המשמשים לייצור מעקות ולכן הבחירה הופכת מעניינת יותר – מתוך מבחר עצום. הסוגים השונים של העץ זוכים לעיבודים מיוחדים וכן ציפויים מגוונים – תהליך ההופך אותם למעוצבים ויפים עוד יותר.

מעקות העץ, שלא כמו מעקות ברזל, קלים יותר לעיבוד ולכן במקרים רבים מחירם זול יותר. ניתן למצוא מעקות בטווח מחירים רחב הן בקטגוריות מעקות העץ והן בקטגוריית הברזל ולכן רצוי להתעניין בסוגים שונים של מעקות בטרם בוחרים את המעקה המתאים ביותר.

מעוניינים לדעת עוד? כל העדכונים אצלכם במייל

אנא מלאו את טופס - מעוניינים לדעת עוד? כל העדכונים אצלכם במייל