וואטספ סטיקי
the blog

עיצובים שונים של תקרות גבס

הגבס הינו בין התגליות הגדולות של המאה הקודמת. לא בכדי, עבודות רבות עושות שימוש בגבס ולא בבטון או בחומרים אחרים.  הגבס הינו בין החומרים הקלים והנוחים לעבודה, הגמישים והפחות מרעישים. הגבס הינו גם בין החומרים הזמינים והזולים יותר לעבודה כך שהנטייה הראשונית היא לבחור בגבס כבסיס. יחד עם זאת, לא בכל המקרים עבודות גבס מתאימות לשיפוצים מאחר ובניגוד לבטון, הגבס איננו חומר עמיד למטרת בניית יסודות ולשם כך יש צורך בבטון.

חוזקתו של הגבס באה לידי ביטוי בגמישות שלו. תודות לגמישות זו ניתן לעצב בגבס מגוון רחב של צורות ומבנים שונים. בשל כך מהווה הגבס חומר גלם אידיאלי לבנייה של קירות מעוצבים ותקרות בעלות אלמנטים עיצוביים שונים. תקרות מונמכות ונישות, עיקולים וקיעורים שונים, קימורים ומגוון יצירות המבוצעות בגבס – כל אלו הופכים אותו למבוקש ואהוב בתחום הבנייה והעיצוב. תודות להיותו כה גמיש ונוח לעבודה משמש הגבס ליצירת תקרות דקורטיביות שונות.

הנמכה במרכז התקרה – תקרה צפה

מאחר והגבס הינו חומר גלם גמיש ונוח לעבודה ניתן ליצור באמצעות הנמכה של התקרה בדיוק במרכזה. באופן זה נור מראה יוקרתי ומלא הדר בחלל המעוצב. תקרות צפות במרכזן מתאימות ברוב המקרים לאולמות תצוגה או לחדרים מרכזיים בבית, כאשר בהנמכה משולבת תאורה כלשהי: גלויה או נסתרת. יש לתכנן היטב את גובה ההנמכה של תקרה צפה ואת צורתה הייחודית על מנת להתאים את העיצוב למבנה החדר.

הנמכה בשולי התקרה

הנמכת התקרה בשוליה הינה יצירה של האלמנט ההפוך להנמכה במרכז. הנמכה זו הינה יצירה של מדרגות במקביל לגבולות התקרה כאשר האדריכל או המעצב בוחר את מספר המדרגות המונמכות. הנמכה בשולי התקרה מתאימה ברוב המקרים לחדרי קבלה או מבואות, לכניסות מהודרות או חדרי המתנה ואינה זהה לעיצוב תקרה צפה מאחר ויש לה חיבורים גלויים לתקרה.

הגבהה במרכז התקרה

הגבהה במרכז התקרה יוצרת חלל ריק המאפשר לשלב תאורה מסוגים שונים וליצור חלל מעוצב ויוקרתי. את ההגבהה במרכז התקרה ניתן לשלב באיורים שונים וכן בשילוב אלמנטים נוספים יחד עם הגבס והתאורה. מתאים לחדרי אירוח וחדרים מרכזיים אחרים.

מדרגות מעוגלות

יצירת מדרגות מעוגלות בסמוך לקווי המתאר של התקרה אחראית למראה יצירתי וקסום. באמצעות המדרגות ניתן לשלב תאורה נסתרת וכן קווים מעוגלים ההופכים את עיצוב החדר להרבה יותר רך ומעניין מאשר הקווים המרובעים הרגילים לחדרי בתים. המדרגות המעוגלות מאפשרות להחליט על צורת העיצוב הרצויה באמצעות המדרגות תוך יצירת אווירה חדשה לחלוטין.

מעוניינים לדעת עוד? כל העדכונים אצלכם במייל

אנא מלאו את טופס - מעוניינים לדעת עוד? כל העדכונים אצלכם במייל