וואטספ סטיקי
the blog

חוששים מכך שהקבלן יברח? כך תמנעו מהמצב

אין מי שלא שמה על מקרה בו קבלן שיפוצים ברח באמצע הפרויקט והשאיר את הלקוחות על בית הרוס ומבלי יכולת כלכלית להשלים את השיפוץ. זהו סיוט של כל מי שמתכנן לשפץ דירה. כדי להימנע מהתממשות המצב הזה, על הלקוח קודם כל לקחת אחריות על עצמו. לכן כאשר אתם מחפשים חברת שיפוצים -  השקיעו מקסימום מאמצים בבחירת המומחה. להלן כמה המלצות שכדאי ליישם.

פרויקטים גדולים -  על פי חוק, כאשר מדובר בביצוע פרויקטים גדולים בתקציבים של מאות אלפי שקלים, על הקבלן להיות רשום. לכן יש לבדוק אותו. במידה והוא רשום יהיה מי שיוכל לעזור לכם במקרה שהוא בורח. אבל העובדה כי הוא רשום תמנע ממנו לברוח כי הוא מודע לכך שללקוח יש למי לפנות.

תמחור -  הזהרו מהצעת מחיר נמוכה. הזמנתם  5 קבלנים ואחד מהם נתן לכם הצעת מחיר נמוכה במאות אחוזים מהשאר. כאן צריכה להידלק נורת אזהרה. זה נשמע ומריח כמו טריק שנועד מראש להתחיל את העבודה ולא לסיים אותה. קבלן שיפוצים איכותי בת"א מעולם לא ייתן הצעה רק בשביל לקחת פרויקט ובמיוחד לא הצעה שהיא שגורמת לו להפסד מאשר לרווח.

הסכם חתום – יש לעבוד עם הסכם חתום ומפורט כמה שיותר כולל תנאי תשלום.  לא משנה עד כמה הוא נראה לכם אמין, לעולם אל תוותרו על חוזה חתום. חאפרים לא יסכימו מראש לחתום על חוזה וכך אתם תדעו שאסור לכם להזמין שירות מהם.

תשלום – מעבר למקדמה מאוד חלקית, לעולם אל תשלמו מראש. הקפידו על הסכם תשלומים לאחר ביצוע כל שלב בשיפוצים. זה יכול להיות פעם בכמה ימים, פעם בשבוע או פעם בחודש במקרה ומדובר בפרויקט ענק. קבלן שיפוצים שאומר לכם שאין לו כסף להמשיך בשלב אמור להדליק אצלכם נורה. בעיה בתזרים המזומנים של הקבלן היא לא הבעיה שלכם. כך הוא לא יברח לאחר שקיבל את הכסף ולא השלים את העבודה.

מעוניינים לדעת עוד? כל העדכונים אצלכם במייל

אנא מלאו את טופס - מעוניינים לדעת עוד? כל העדכונים אצלכם במייל