וואטספ סטיקי
the blog

לימודי עיצוב מטבחים

מדי שנה מסיימים 500 בוגרי לימודי עיצוב פנים את לימודיהם. חלק מן הבוגרים בוחרים להמשיך את הלימודים במסלולים ייעודים, בהם ניתן להתמחות בתחום עיצוב מסוים. דוגמא למסלול שכזה הם לימודי עיצוב מטבחים. אחר כך נעשה שימוש בכישורים שלהם במסגרת שיפוץ דירה.

במהלך שני העשורים האחרונים, אנחנו רואים גידול במספר הנרשמים למסגרת של לימודי עיצוב מטבחים, הן במסגרת קורסי המשך, קורסי השתלמות או לימודי תעודה. בין היתר נרשמים למסגרת זו, צעירים שמעוניינים לעסוק במקצוע ולהיות מעצבי מטבחים וכן מבוגרים שמבקשים להכיר את התחום ולעסוק בו כתחביב, עם אפשרות לפתוח קריירה שנייה כמעצבים.

ישנן מספר סיבות מדוע, יותר ויותר אנשים נרשמים למסגרת לימודית זו. בין היתר אנחנו יכולים לראות, שרמת המודעות לכל התחום העיצוב בכלל ותחום עיצוב מטבחים בפרט עלה עם השנים, יותר אנשים שוכרים מעצבי מטבחים ולא רק רוכשים מטבחים מוכנים כמו שהם מהחנות, יותר אנשים מבקשים להיות מעורבים בעיצוב המטבח שלהם, ובאופן כללי יותר אנשים מתעניינים בעיצוב הבית בכלל והמטבח בפרט. אנחנו יכולים לראות דוגמאות לכך, בהצלחתן של תוכניות טלוויזיה בנושא, תחום העיצוב מקבל הרבה יותר חשיפה תקשורתית, וכפי שציינו יותר אנשים בוחרים לעסוק בתחום.

מה לומדים במסגרת לימודי עיצוב מטבחים

מרבית הקורסים במסגרת לימודי עיצוב מטבחים מתחלקים ל-3 חלקים. חלק ראשון עסק בעיצוב ובתכנון, היכרות עם עולם השרטוט והעיצוב, כאשר הדגש הוא על תכנון ועיצוב מטבח, כיצד הוא בנוי, כיצד עובדים עם תוכנות תכנון מטבחים, ועוד.

החלק השני מתעסק בחומרים ובתשתיות שקיימות במטבח. החל מחשמל, גז, מים, חיפויים, שיש ועוד.

החלק השלישי מתעסק בעיצוב המטבח, היכרות עם סגנונות עיצוב, היכרות עם מגמות וטרנדים, חשיפה לעולם הצבע ועוד.

חשוב לציין, במהלך הלימודים זוכים הסטודנטים לקבל גם הדרכות, בכל הקשור לעבודה מול ספקים שונים והשפעתם על תהליך התכנון והעיצוב וכן בעבודה מול הלקוחות ועמידה בדרישותיהם.

בחלק מן המוסדות, זוכים הסטודנטים לבקר במהלך הלימודים שלהם במפעלים ומשרדים של חברות עיצוב ובניית מטבחים. סיור זה הוא לימודי ומאפשר לסטודנטים להתרשם כיצד מאפיינים עיצוב של מטבח, איך מבצעים את העיצוב בפועל ועונים לדרישות הלקוח.

בסיום הלימודים, נדרשים הסטודנטים לעמוד בשורה של מטלות, בהן עבודת סיום, שרק אחריה הגשתה יוכלו לקבל תעודת מעצב מטבחים. התעודה תאפשר להם למצוא עבודה בתחום.

כמה זמן נמשכים הלימודים ולמי הם מתאימים

בדרך כלל, משך הזמן של לימודי עיצוב מטבחים הוא חצי שנה, קרי סמסטר אקדמי, כאשר השיעורים נמשכים במשך מספר שעות. את השיעורים מעבירים מרצים ומעצבים, בעלי ידע תיאורטי ומעשי. השיעורים נערכים בכיתות עם כל הכלים והחומרים הנדרשים על מנת להכיר ולהתנסות בעולם של עיצוב מטבחים.

לימודי עיצוב מטבחים מתאימים למגוון של אנשים, החל מבוגרי לימודי עיצוב פנים שמעוניינים להתמחות בתחום זה באופן ייחודי, צעירים ומבוגרים שחושבים על אפשרות לפתח קריירה בנושא גם ללא רקע מקדים או אחר בעיצוב, וכן מבוגרים או פנסיונרים שחושבים על קריירה שנייה או לפחות על תחביב חדש.

מעוניינים לדעת עוד? כל העדכונים אצלכם במייל

אנא מלאו את טופס - מעוניינים לדעת עוד? כל העדכונים אצלכם במייל