וואטספ סטיקי
the blog

מדוע חשוב לעבוד עם חוזה

שנקבעו כדי שאתם תוכלו לנהל את חייכם ולהיערך בהתאם. פעמים רבות בעלי דירות נפלו קורבן לקבלנים או בעלי מקצוע חאפרים שניפחו את הוצאות השיפוץ בעשרות אחוזים או שלא עמדו בלוח הזמנים שנקבע להם וגרמו לעוגמת נפש רבה. החדשות הטובות הן שיש לכם דרך להתגונן מפני עבודה בעיניים. כיצד?

6 סיבות וטיפים לעבודה עם חוזה

1. מסננים את החאפרים - אדם המציג עצמו כשיפוצניק אך לא עובד עם חוזה לא צריך להדליק לכם נורה אדומהף הוא צריך להדליק לכם אלף נורות אדומות. גם אם המחיר שהוא מציע לכם זול בצורה משמעותית מהמחירים בשוק, גם אם הוא מתחייב לסיים את העבודה צ'יק צ'ק וגם אם הוא מדבר איתכם במונחים מעולם הבינוי - ללא חוזה כתוב וחתום הוא יכול לעשות ככל העולה על רוחו והדבר הראשון ברשימה הוא לקחת לכם את הכסף ולא לספק לו תמורה.

2. הצעת מחיר - אם התחלתם לעבוד עם קבלן שיפוצים (הרשום ככזה במשרד השיכון והבינוי) או שיפוצניק (אשר אינו עושה עבודות שיפוץ בהיקף הגבוה מ-40,039 ש"ח) דרשו ממנו הצעת מחיר מקצועית ומפרטת אשר תכיל את כל תכניות השיפוץ, החומרים, זמן העבודה ועלותן. כך תוכלו לראות אם העבודה המתבצעת נעשית בהתאם לחוזה שנכתב.

3. פיקוח על חומרי העבודה - כדי להיות בטוחים שהקבלן או השיפוצניק משתמש בשיפוץ הכללי בחומרים עליהם התחייב בתחילת העבודה, יש להוסיף סעיף לחוזה המחייב אותו לערוך בדיקה שלהם בכל עת שתרצו במהלך העבודה.

4. תשלומים וזמן ביצוע - במעמד החוזה אתם מקבלים התחייבות למשך ביצוע שיפוץ כללי והתחייבות ליידוע מצד הקבלן על כל תוספת תשלום שתידרשו לשלם מעבר למה שנקבע בחוזה.

5. שינויים בעבודה - בנוסף ניתן להכליל סעיף הקובע כי במהלך העבודות תוכלו לבקש מהקבלן להוסיף או להפחית מהעבודות וכך לקבל זיכוי או חיוב נוסף בהתאם לכך.

6. ביטוחים - ללא חוזה חתום לא תוכלו לדרוש מהקבלן את הביטוחים הנדרשים לביצוע העבודות ופיצוי במקרה של גרימת נזק. בנוסף החוזה מחייב אותו לבצע שיפוץ כללי בהתאם להוראות ותקני הבטיחות בחוק.

מעוניינים לדעת עוד? כל העדכונים אצלכם במייל

אנא מלאו את טופס - מעוניינים לדעת עוד? כל העדכונים אצלכם במייל