וואטספ סטיקי
the blog

שמירה על בטיחות העובדים

כל מי שמנהל עסק וכל מי שיש בבעלותו עסק חייב לנקוט את כל הצעדים הסבירים והראויים על מנת לשמור על ביטחונם ובטיחותם של העובדים. לשמירה על הבטיחות יש כמה וכמה משמעויות חשובות שכן מעסיק שלא מקפיד על כך מסתכן בתביעה של רשלנות וכמו כן - מסתכן בסנקציות נוספות. אל אחת כמה וכמה כל קבלן שיפוצים חייב לדאוג לכך.

בשורות הבאות נדבר על כמה דרכים חשובות שבהן ניתן לנקוט כאשר רוצים לקדם את העניין החשוב של בטיחות בעבודה. בין היתר נדבר על החשיבות של המודעות, על ביגוד וציוד מגן, סימון אזורים מסוכנים ועוד.

חינוך ומודעות

שמירה על בטיחות העובדים מתחילה בהגברת חינוך ומודעות. עובדים מודעים וערניים הם המשאב החשוב מכל ובדיוק כפי שמעסיק דואג להכשרה כללית של העובד לביצוע עבודתו כך הוא צריך להכשיר אותו מבחנת בטיחות.

חינוך ומודעות יכולים לכלול הרצאות בנושא, סדנאות, ימי עיון. יש חשיבות גם לקביעת בעל תפקיד שישמש כנאמן בטיחות. נאמן בטיחות יוכל לסייע בהפנמה של עקרונות של בטיחות בכל ארגון וארגון.

ציוד וביגוד מגן

שמירה על בטיחות העובדים לא מסתיימת בהגברת המודעות והחינוך. חשוב מאוד שכל מעסיק יספק לעובדים ציוד וביגוד מגן בהתאם לתפקיד ובהתאם לסביבת העבודה. נעלי עבודה קשיחות, קסדה, מסיכות הגנה לפנים, ביגוד חסין אש, כל אלה הם דוגמאות לציוד מגן חיוני. בתפקידים מסוימים כגון ניקוי בניינים בגובה, למשל, יש לספר כבלים ופתרונות אחרים לאבטחת העובדים.

שילוט אזהרה

חשוב מאוד להתקין שלטי אזהרה בכל מקום שבו יש מפגעי בטיחות בלתי נמנעים. שלטי בטיחות הם דבר חשוב במיוחד למשל כאשר מבצעים ניקיון (שלטי זהירות החלקה) וכן באזורים שבהם יש נסיעה של כלי רכב כבדים וגם נוכחות של עובדים. שילוט חייב להיות כדי להגביר ערנות, להתריע על חומרים מסוכנים שנמצאים באזור וכדומה.

הכשרה מספקת

על המעסיק לוודא היטב שכל בעל תפקיד בעסק הינו בעל הכשרה מתאימה ומספקת. אין לדרוש ממי שאין לו הכשרה מתאימה, ריענון תקופתי או רישיון מתאים לבצע משימות שאין הוא מוכשר להן. דבר זה נכון גם בתפקידים טכניים וגם בתפקידים אחרים. נהיגה על מלגזה, למשל, תיעשה רק על ידי מי שמחזיק רישיון מתאים.

צעדים נוספים

בנוסף, הגברת הבטיחות של העובדים תיעשה באמצעות צעדים כגון:

  • אוורור ותאורה – שמירה על סביבת עבודה מאווררת ומוארת מונעת תחושת חנק, סיכון לנפילה.
  • בדיקות תקופתיות לעובדים על ידי רופא תעסוקתי – במיוחד בעבודות קשות או עם חומרים מסוכנים.
  • ריהוט בריאותי – שמונע כאבי גב ופגיעות נוספות לאורך זמן.

מעוניינים לדעת עוד? כל העדכונים אצלכם במייל

אנא מלאו את טופס - מעוניינים לדעת עוד? כל העדכונים אצלכם במייל